Friday 16 September 2011

hai.......





Yeay.....ak da wat blog baru.......blog ak y lama tu y url nya http://keliru009.blogspot.com tu biar je la.....Ok,skrang ni nk citer pasal matrik.......best woo kat matrik ni.......yuran bayar ckit,dapat elaun lagi,blaja kejap...hmm,aku rasa da byk kali aku ckp cm ni kat adik2 aku....kenangan belajar terindah ialah di sini di matrik.....kat stp kenangan terindah masa form 4 dan form5...tp,kenangan kat matrik paling lar best...hehe

apa yang best sgt tu?Mungkin sbb xde prep lg mcm kat asrama,xde peraturan y terlalu ketat kat blok A tu....KALO NAK BLAJA,ikut sedap aku jer nak blaja bila2 masa sebab xde sape nak tegur.....dan aku dapat kwn y sgtla mudah berkongsi ilmu,kongsi komik,kongsi novel....hahaha,dan aku slalu dpt tgk citer korea kat laptop kwn aku...mse kat stp mana ada mcm tu,susah nak bersenang lenang.....dan,kat matrik xde gotong royong pagi ahad...hahahahahahaha.Kalo blok C KETAT CKIT KOT PERATURANNYA dari blok A dan ketua felonya a.k.a warden ialah cikgu BI aku .Nasib baik aku bukan blok C.Tapi,masa cikgu ni ajar kelas aku,best gila kot,xdelah segarang mana...Tp,kalo ada benda kiteorg wat yang xcapai kehendak cikgu itu mungkin dia akan mengamuk...takut tu

Nak citer la pasal satu peristiwa dlm kelas BI aku....

Cikgu ni aku rasa mmg dia da target aku awal2 sbbnya ada satu kelas tu.....dia panggil beberapa org suruh baca satu artikel ni.....sorang satu paragraph.....ntah mcm mana dia pegang tgn aku n kata dalam bi

"tgn awak sungguh sejuk.takut ke?"

Hmm,aku mana ada takut kalo setakat suruh baca paragraph ni,lainlh kalo kne wat presentation ke.....*tgh cover*.Dan sejak tu teacher ni ingat aku dan nama aku....

seterusnya......

Ni masuk sem 2 dan cikgu BI aku masih cikgu y sama....
pada hari itu keputusan final exam sem 1 kluar....
selepas dpt result tros ada kelas BI...
DLM KELAS TU.....
ckg tersebut berkata

"awak semua mesti xde mood nak blaja hari ni kan,so,apa kata sesapa y x buat speaking dua minit kat depan lg baca poem yang saya suruh wat semalam"

owh aku sungguh bersyukur sbb aku da wat speaking dua minit tu....so,aku xyah la bersajak kat dpn prak a.k.a kelas aku...poem tu ckg tu kata tajuk bebas...huhu
setelah semua pelajar yang x wat speaking dua minit bersajak dpn kelas....tetiba teacher kata

"any volunteer" begitu kot,ak pun xingat sangat....
aku ni mmg tak lah nak ber'volunteer ni
tetiba izati a.k.a mak ngah suruh aku.....

aku kata kat teacher

"xnak..xnak" siap geleng kepala lagi...dgn bersungguh aku menolak jemputan untuk bersajak dpn kelas

tapi......teacher telah menggunakan kuasa vetonya dan berkata

"buat penat awak buat sajak dan xnak persembahkan kat kelas....."dan cikgu itu berkeras menyuruh aku pergi ke depan...dah la aku memain jer mse wat poem tu

Ble pergi kat depan aku pandang teacher,pastu pandang kertas tu,pastu pandang budak prak aku dan aku nampak sungguh gelabah ketika itu....huhu.Dan aku beranikan diri bace sajak tu



what happen?
what i've done to all of u
you all stare at me
like i've done a big mistake
i felt scared u know?
look,my hand is shaking
uh,ok,whatever,let me go to my seat back

ble aku ckp 'what happen?' satu prak gelak...malu gler kot...amik beberapa saat nk sambung blek....pastu aku main ckp jer.....

setelah habis sume org gelak sbb poem ak mmg merepek ...dan ckg itu tanya aku

"syazwana,dieorang buli awk ke?"

hah...ak da blur..mungkin sbb poem tu teacher SYAK aku dibuli....

"inilah sajak paling jujur"

oh,tidak ,aku xtujukan poem tu kat sesapa....
pastu ckg itu tanya lg

"awk rse knp dieorg stare kat awk"aku senyap lg....dan tetiba satu suara lelaki sumbang ckp

"sbb dia cantik"huh,berdesing telinga den...perli aku ke apa,tahulah aku xcantik....ke jeles dgn poem aku...tension btol la....

sekian,pasa kelas BI aku.....tu x citer lg mse kuliah math

mse tu aku sedap2 jer tido kuliah math ckg mus
tetiba bila da nak abiz kuliah....
dia kata nak panggil sorang pelajar jwb soalan math kat depan
dan nama aku naik..
huhu,aku pun pergilah...dan mase tgk
soalan tu mmg aku blur gler sbb sblomtu aku tido
so,ak main jwb jerk
pastu,aku balik tempat aku dan
ckg tu tayangkan cara aku jwb soalan aku tu sambil berkata
"apa awak buat ni syazwana"
pastu tros pangkah...
hah...hancurnya hati.....
dan aku rasa sbb tu lah aku berazam nak dpt A dlm math
mid sem1 math aku A,final sem 1 A ,mid sem 2 A, tp final sem dpt B+ je..
so,total,ak dpt A- la...walaupun kategori A tp,ak ttp terkilan ckit la.....
huhu,xpe....ak akn berusaha kat cni plak nnti iaitu d USM....hehe
walaupun sedih,tp aku ttp bersyukur

No comments: